انواع پی ال سی

fcbuy.ir
5 min readAug 3, 2021

Venu Gooty می گوید ایجاد یک محیط کاری ایمن فقط برای کارکنان خوب نیست ، بلکه برای مشاغل نیز مفید است.

پی ال سی

هزینه بالای جراحات در محل کار
ایمنی محل کار همیشه اولویت اصلی تولیدکنندگان بوده است ، اما با توجه به همه گیری کووید -19 اهمیت بیشتری یافته است. تنها در سال 2020 ، کارکنان در سراسر صنعت تولید صدها شکایت از ایمنی کارگران کردند. در حقیقت ، 68 درصد از کارگران در سراسر جهان با استناد به تجهیزات محافظتی شخصی ناکافی (PPE) و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، پوشیدن ماسک و کنترل دما ، از احساس امنیت کامل در محل کار خود خبر می دهند.پی ال سی

14ss211r پی ال سی

با بازگشت کارگران تولیدی به مغازه پس از کووید ، بسیاری از تولیدکنندگان در مورد استراتژی های ایمنی محل کار خود تجدید نظر می کنند. با پرداخت مشاغل به ارزش تقریبی 1 میلیارد دلار در هفته برای جبران خسارت مستقیم کارگران (پیش از کووید) ، که تا حدی توسط سیستم های نظارت بی اثر فعال شده است ، بیش از هر زمان دیگری مهم است که تولیدکنندگان از مزایای راه حل های هوش مصنوعی (AI) برای بهبود ایمنی محل کار

قابلیت های هوش مصنوعی Edge می تواند نقش مهمی در بهبود اثربخشی کیفیت داده ها در زمان واقعی داشته باشد که می تواند منجر به تصمیم گیری بهتر و محیط های کاری ایمن تر شود. راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند به تولیدکنندگان کمک کنند تا داده های ویدئویی از حسگرهای متصل به اینترنت اشیا را به بینش های کاربردی تبدیل کنند.

هوش مصنوعی را برای رفع 3 چالش مهم ایمنی محل کار فعال کنید
صنعت تولید برای بهبود ایمنی کارگران ، افزایش کارایی عملیات و صرفه جویی در هزینه ها به راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی روی آورده است. در حالی که هوش مصنوعی می تواند ایمنی محیط کار را به طرق مختلف بهبود بخشد ، در زیر سه مورد استفاده خاص وجود دارد که در آن راه حل های هوش مصنوعی می توانند تأثیر واقعی داشته باشند.

1. پیشگیری از لغزش و افتادن
انبارها و تأسیسات می توانند محل کار خطرناکی باشند و کارکنان در معرض برخی از شایع ترین علل صدمات کشنده و جدی از جمله سقوط از مکان های مرتفع و مواد لغزنده قرار بگیرند. در حقیقت ، بسیاری از آسیب های حین کار ناشی از صدمات لغزش و افتادن است که هنگام ریختن آوار ، روان کننده ماشین ، مایعات یا نوشیدنی ها روی کف محل کار ایجاد می شود. پی ال سی اکثر شرکت ها از دوربین مدار بسته برای نظارت بر کف و تردد کارکنان استفاده می کنند. با این حال ، با استفاده از تشخیص تصویر و هوش مصنوعی ، شرکت ها می توانند به طور فعالانه نشت ها را رصد کرده و شناسایی کنند.

شرکت های امروزی می توانند از فناوری هوش مصنوعی و اینترنت اشیا (IoT) برای ارسال هشدارهای زمان واقعی برای رسیدگی زودتر به حوادث استفاده کنند. به عنوان مثال ، این فناوری می تواند خدمه نظافت محل کار را مطلع کند ، بنابراین آنها می توانند بلافاصله نشت را تمیز کنند یا کارکنان نزدیکترین نشت از طریق ارتباطات GPS مطلع شوند.

2. پیشگیری از آسیب لیفتراک
یکی از خطرات کلیدی محل کار در انبار ناشی از عملکرد لیفتراک است. با وجود مقررات سختگیرانه در زمینه تعمیر و نگهداری ، آموزش راننده و سایر پروتکل ها ، اپراتورها اغلب در معرض خطر خرد شدن در حوادث واژگونی هستند و کارگران در معرض خطر برخورد با وسایل نقلیه یا بارهای سقوط می کنند.

در واقع ، تخمین زده می شود که 70 injuries از جراحات یا مرگ محل کار به دلیل تعامل بین کارگران و وسایل نقلیه سنگین رخ می دهد. از این تعداد ، 30 درصد مستقیماً به لیفتراک نسبت داده می شود.

با این حال ، راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی با سنسورها و دوربین های مناسب می توانند رانندگان را از وجود همکاران یا موانع در نقطه کور خود آگاه کنند. برخی از سیستم ها می توانند نمای 360 درجه ای از خودرو را ارائه دهند که می تواند آگاهی از موقعیت را بهبود بخشد تا رانندگان دیگر مجبور نباشند از روی شانه خود نگاه کنند.

علاوه بر این ، الگوریتم های هوش مصنوعی پیشرفته می توانند به مقامات هشدار دهند که اپراتورهای لیفتراک به طور مناسب از مقررات پیروی نمی کنند ، از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند ، از تلفن استفاده می کنند یا حتی در محل کار سیگار می کشند. دوربین های اختصاصی می توانند فوراً رفتار خطرناک راننده را تشخیص داده ، هشدار دهند و حتی در مواقع لزوم خودرو را از کار بیندازند. سیستم های پیشرفته می توانند از طریق شناسایی چهره از راننده استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که لیفتراک ها تنها توسط پرسنل آموزش دیده و واجد شرایط قابل استفاده هستند.

3. انطباق PPE
تنها در سال 2020 ، کارکنان سراسر صنعت تولید کننده صدها شکایت از ایمنی کارگران کردند. در حقیقت ، 68 درصد از کارگران در سراسر جهان با استناد به تجهیزات محافظ شخصی ناکافی (PPE) و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، پوشیدن ماسک و کنترل دما ، از احساس امنیت کامل در محل کار خود خبر می دهند.

منبع: هوش مصنوعی (AI) ایمنی در محل کار — HGS
نظارت بر کارگران برای پوشیدن تجهیزات محافظ شخصی را می توان به طور م viaثر از طریق بینایی رایانه حل کرد. با استفاده از دوربین های استاندارد RGB ، فناوری بینایی رایانه ای می تواند کمبود یا استفاده نادرست از PPE را تشخیص دهد. پس از تشخیص نقض ایمنی ، پلت فرم تجزیه و تحلیل ویدئو می تواند هشدارهای متنی ایمیل یا پیامک را برای اطلاع پی ال سی ایمنی ایجاد کند. همچنین می توان به روز رسانی های زنده را در داشبورد در مناطق پر تردد مانند ورودی های طبقه تولید کننده برای جلوگیری از موقعیت های بالقوه خطرناک منتشر کرد.

با سیستم خودکار هوش مصنوعی در حال کار ، حتی تخلفات کوچک ، مانند برداشتن ماسک صورت یا کلاه ایمنیt ، گزارش و تصحیح می شوند. همانطور که شاخص اقدامات احتیاطی ایمنی خود را محاسبه می کنید ، می توانید میزان امنیت افراد در یک منطقه معین را در مورد رعایت نکات ایمنی و وسایل حفاظتی شخصی اندازه گیری کنید.

HGS Digital یک رویکرد ربات مغز برای اتوماسیون ایمنی محیط کار را پشتیبانی می کند ، که توسط مرکز عملیات امنیتی (SOC) پشتیبانی می شود ، که سایت شما را از راه دور نظارت می کند و دوربین های هوش مصنوعی را برای تعیین آنچه غلط و مثبت است آموزش می دهد ، با هدف نهایی تبدیل دستگاه شما. پلت فرم به یک سیستم تشخیص خطر به طور کامل خودکار و هوشمند. با راه اندازی دنیای خودکار با دنیای واقعی ، راه حل دیجیتال HGS فرصت های بیشتری را در محل کار ایجاد می کند پی ال سی و سازمان ها را قادر می سازد تا بر موارد مهم تمرکز کنند: اعتماد و ایمنی کارکنان خود.

ایجاد یک محیط کاری ایمن فقط برای کارکنان خوب نیست ، بلکه برای مشاغل نیز مفید است. پیشرفت در هوش مصنوعی (AI) که ترکیبی از یادگیری ماشین ، بینایی رایانه و تجزیه و تحلیل است ، می تواند با نظارت و جلوگیری از حوادث قبل از وقوع تصادف ، ایمنی آنها را در محیط کار بهبود بخشد.

--

--